Tervis Uudised 

Katsuzo Nishi kuus kuldset tervisereeglit

ESIMENE REEGEL: Kõva magamisase.
Magada tuleb kõval sirgel asemel, vältides mistahes vedrumadratseid. See aitab parandada päeva jooksul deformeerunud selgroo asendit, ja järelikult, taastada närvisüsteemi talitluse ning parandada siseelundite funktsioneerimist.

TEINE REEGEL: Kõva padi.
Jaapanis öeldakse: „Kõverdunud kael – lühikese elu tundemärk”. Nishi soovitab kasutada kõva patja koos rulliga, mis paikneb padjal nii, et 3 ja 4 kaelalüli puhkaksid sellel. Selle reegli järgimine võimaldab vabaneda peavaludest, kõrva-, nina- ja silmahaigustest. (joon 1)

KOLMAS REEGEL: Harjutus kuldkalake.
See on fantastiline harjutus, mida võib nimetada kogu kompleksi kuldseks südamikuks. Kui sooritada seda harjutust regulaarselt paar minutit päevas, siis on tulemused lihtsalt vapustavad. See normaliseerib vereringlust, parandab välimise ja sisemise närvisüsteemi koordineeritust, korrastab soolestiku, maksa, neerude, naha, aju ja südame funktsioone ning selle harjutuse sooritamine enne magamaminekut kergendab rühi parandamist märgatavalt.

Selleks tuleb heita selili, sirgele asemele või põrandale, heita käed pea taha, tõsta varbad keha suunas üles, ja kujutada endale ette kalasaba, mis koosneb teie jalalabadest. Hakake selle sabakesega vibreerima ning kogu teie keha hakkab sellega kaasa vibreerima.

NELJAS REEGEL: Harjutus väikelapse rõõm.
See harjutus kapillaaridele parandab vereringlust kogu organismis, uuendab lümfivedelikku ja hoiab ära selle seisaku. Selle aluseks on samuti vibratsioonid. Isegi väikelapsed, kes ei oska ennast veel iseseisvalt küljele keerata, sooritavad seda harjutust suurepäraselt siis, kui nad rõõmustavad. Nad sirutavad oma käed ja jalad ülespoole, raputavad nendega ebamääraselt, rõõmustades kõige üle, mis nende vaatevälja satub, ema, isa ja päikesejänku üle. Ka täiskasvanud inimesele on selle harjutuse sooritamine jõukohane. Selleks tuleb heita selili, panna pea alla kõva rull, sirutada käed ja jalad keha suhtes sirge nurga all üles ning teha nendega vibreerivaid liigutusi. Piisab sellest, kui teha seda harjutust kõigest mõned minutid päevas.

VIIES REEGEL: Jalalabade ja peopesade ühendamine.
See harjutus koordineerib lihaste, närvide ja veresoonte funktsioone kubeme, kõhu ja puusade piirkonnas, mis on tulevaste emade jaoks eriti tähtis. Seda sooritatakse järgmisel viisil: selili lamades pannakse käed rinnale. Avades peopesad, ühendatakse mõlema käe sõrmeotsad, neid mitu korda üksteise vastu surudes ja siis jälle survet vähendades. Seejärel tuleb sellises asendis sooritada edasi-tagasi liigutusi, ja harjutuse selle osa lõpetuseks panna peopesad vastu rinda. Jätkates selili lamamist tuleb tõsta üles jalad, mille jalalabad on ühendatud. Teha kümme liigutust jalgadega edasi-tagasi, jalalaba 1-1,5 pikkuse kaugusel, seejärel jääda 5-10 minutiks puhkeasendisse.  

KUUES REEGEL: Harjutused seljale ja kõhule.
See on harjutuste seeria, mille sooritamise ajal toimub samaaegselt selgroo liigutustega kõhuhingamine ja mediteerimine, mis aitavad taastada organismis happe-leelise tasakaalu, s.t teie ainevahetuse.

Tuleb istuda põrandale, põlvili, lasta vaagen kandadele (või istuda türgi asendis), sirutada selgroog täielikult välja, hoides tasakaalu sabaluul. Kallutada selles asendis pead paremale-vasakule, seejärel ette-taha. Sirutada käed ette, paralleelselt üksteisega, vaadata kiiresti taha üle vasaku õla, püüdes näha oma sabaluud. Pöörduda tagasi lähteasendisse ja vaadata üle parema õla. Teha täpselt sama, tõstes käed üles. Ja lõpuks, tõstes käed üksteisega paralleelselt üles, painutada need küünarnukkidest sirge nurga all, suruda sõrmed rusikasse, heita pea tagasi, et lõug oleks suunatud lakke. Selles asendis viia küünarnukid aeglaselt tagasi, justkui soovides need oma selja taga ühendada, lõug peab seejuures olema ülespoole sirutatud.

Harjutuse põhiosa seisneb väljasirutatud selgroo paremale-vasakule kiigutamises ning samal ajal kõhuga edasi-tagasi liigutusi tehes. Seda harjutust tuleb teha 10 minuti jooksul. Kui teil on viitsimist ja te sooritate selle harjutuste seeria, siis tunnete, et kõik need harjutused on suunatud teie selgroo väljavenitamisele. Need on väga lihtsad ja väga efektiivsed. On olemas ka harjutuse tehniline lahendus trenažööri Grevitrin kujul, mis on suunatud selgroo väljavenitamisele teie kehakaalu mõju all.

Need kuus tervisereeglit on üks teie võimalustest elada tulevikus tervena. Lihtsad ja efektiivsed võimlemisharjutused võiksid parandada teie tervist, aga see tähendab ka elukvaliteeti.

Seotud postitused